HANDLEIDING
KERMIS ANIMATIEBORD
Instellingen:
Het
animatiebordje is voorzien van 2 knoppen op de achterzijde, Knop ‘Button A’ en
knop ‘Button B’.
Houdt
het bordje met de animatie naar u toe gericht. Knop ‘Button A’ bevindt zich aan
de links boven achterzijde, knop ‘Button B’ bevindt zich aan de Links onder
achterzijde. Verder is er op de achterzijde van het bordje een indicatie led
voorzien.
De
instellingen geschieden met behulp van deze knoppen. Nadat de instellingen
klaar zijn worden deze opgeslagen in de besturing.
BELANGRIJK:
Het opslaan van de instellingen gebeurt 10 seconden nadat de + en – knop niet
zijn ingedrukt. Indien de voeding van de besturing wordt weggenomen voordat
deze tijd is verlopen zal de instelling niet worden bewaard en de vorige
instelling na opstarten weer actief worden.
Er
zijn meerdere instellingen mogelijk via deze knoppen. De instellingen zijn
verdeeld in twee groepen:
Groep
1: helderheid en snelheid
Groep
2: modus en kleur
Nadat
het animatiebordje wordt ingeschakeld zal de indicatie led eerst ca 1 seconde
aangaan om vervolgens te doven. Na ongeveer 10 seconden gaat de led weer aan.
De
instellingen in groep 1 kunnen gedaan worden nadat de indicatie led continue
aan is
De
instellingen in groep 2 kunnen gedaan worden nadat de indicatie led na het
opstarten uit is gegaan en nog niet weer aan aan is. Indien tijdens deze tijd
instellingen worden gewijzigd, dan zal de 10 seconde vertragingstijd overnieuw
gestart worden. De indicatie led gaat dus pas weer aan indien er 10 seconde
geen wijzigingen hebben plaats gevonden.
Wijzigen
Groep 1, Helderheid:
De
helderheid is te wijzigen door knop ‘Button A’ ingedrukt te houden. De
helderheid zal toenemen of afnemen. Door het loslaten en weer indrukken van de
knop keert de instelling(helder/minder helder) om. Het bordje zal stoppen met
wijzigen bij een minimale of maximale helderheid.
Wijzigen
Groep 1, Snelheid:
De
snelheid van de animatie is te wijzigen door knop ‘Button B’ ingedrukt te
houden. De snelheid zal toenemen of afnemen. Door het loslaten en weer
indrukken van de knop keert de instelling(sneller/minder snel) om. Het bordje
zal stoppen met wijzigen bij een minimale of maximale snelheid.
Wijzigen
Groep 2, Kleur:
De
kleur van de animatie is te wijzigen door knop ‘Button A’ ingedrukt te houden.
De volgende kleuren zijn mogelijk: rood, groep, blauw, wit en mix. Het
animatiebordje zal door de verschillende kleuren ‘scrollen’. Laat de knop los op de gewenste kleur.
Wanneer
er wordt gekozen voor een vaste kleur zal er een beperktere animatiemodus
zichtbaar zijn.
Wijzigen
Groep 2, Modus:
Er
zijn 4 modi waarin het animatiebordje werken kan:
Modus
1: De letters Kermis 1 voor 1 aan tot het woord ‘K-E-R-M-I-S’ aan is, daarna 1
voor 1 uit tot het woord ‘K-E-R-M-I-S’ helemaal uit is.
Modus
2: De letters Kermis 1 voor 1 aan waarbij de voorgaande letter direct dooft. De
letters lopen ‘heen en terug’
Modus
3: Knipperen. Indien een vaste kleur is gekozen zal de animatie daadwerkelijk
knipperen, bij een mix kleur instelling zullen de verschillende kleuren steeds
wijzigen waarbij elke letten een andere kleur krijgt. De kleurkeuze is
willekeurig.
Modus
4: regenboog: hierbij wijzigen alle leds in een vloeiende overgang van kleur.
Modus
5: alle bovenstaande modi na elkaar. Elke modus wordt een willekeurig aantal
keren herhaald (4 tot 20 keer)
De
modus van de animatie is te wijzigen door knop ‘Button B’ in te drukken. De
animatie zal direct de gewenste animatie weergeven waarbij elke modus 1 keer
wordt doorlopen. Bij het kiezen van modus ‘5’ (deze komt na ‘knipperen’ (bij 1
kleur) of ‘regenboog’ (bij mix kleur) kunt even wachten of na modus 1 modus 2
weergegeven wordt.
Modelbouwled
wenst u veel plezier met deze KERMIS animatiebord